måndag 5 september 2011

Ny dialys form

 

God eftermiddag kära läsare!

Måndag, ny vecka nya möjligheter står för dörren.

Sitter just nu på dialysen och blev startad rätt sent idag (13.44) så e klar 17.14 som först :/ så hinner med 18.06 bussen som först :/..så senare hem idag men men,sånt man får ta när det är Måndag och antagligen patienten kommit senare.
Strax är det fika här…2 mackor o en kopp varm o ’boy, det äter jag varje gång här!

Ja, som rubriken säger så ska jag få starta ny Dialys form så ska jag få starta istället för HD som jag har nu så blir det än som heter HDF, den spolar rent kroppen på större molekyler än vanlig HD men principen är den samma att man renar blodet o så.
Det ska bli spännande och se hur jag klarar den, för många säger att dom blir piggare av den så får se om jag håller med.
Skulle börjat med den för några år sen men så blev det ngt med pengar brist på kliniken så det blev aldrig av!

Inlägg om helgen kommer i separat inlägg senare!

Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du blir piggare ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du blir pigg och känner skillnad:) Sköt om dig kram kram

    SvaraRadera