måndag 20 juni 2011

Junibackens lilla Madicken

 

God förmiddag kära läsare!

Igår var jag och Micha barnvakt åt Marre’s 2 sötnosar Theo och Alex.
Micha frågade i Lördags om jag ville hitta på något med henne och barnen igår, vi pratade om skansen eller Vasamuseet men så såg vi att det skulle regna hela dan igår så vi bestämde att vi skulle ta en inomhus grej så igår morse när vi skulle mötas igår så bestämde vi oss för Junibacken eftersom det skulle vara roligare för barnen än Vasamuseet.
Det var inte bara vi som tänkte den tanken för när vi kom dit var det en sååån lång kö utanför och man fick inte ha vagn där inne så vi fällde ihop den och ställe den vid dom andra vagnarna utanför under tält.
När vi kom in gick vi och åt lunch innan vi gick så barnen fick springa av sig och leka i lekhörnan dom hade innan vi gick för att dom skulle ha teater uppe i Villa Villekulla där blev det sång stund med 3 st som jobbade på Junibacken och efter det lekte vi en stund o busade innan vi tog oss till sagotåget och medans vi väntade på att få gå på tåget så hälsade vi på hemma hos Pettsson och Findus och det gillade speciellt Alex som gillade att vara i Pettssons verkstad.
Sagotåget gick igenom alla Astrid Lindgrens sagor förutom Saltkråkan, Rasmus på luffen, Kalle Blomqvist, Lotta på Bråkmakargatan och Mio min Mio men alla dom andra fanns där och det var riktigt roligt att få åka in i Karlsson på takets hus och Astrid Lindgren berättade om varje saga.

Efter en 15 min res genom sagorna kom vi ut uppe vid villa Villekulla där Theo ville leka så medans Micha gick o bytte blöja på Alex lekte Theo runt och åkte ruschkana Ler.
Efter det så var det sago teater med Rödluvan och vargen som verkligen var rolig och man fick sig ett gott skratt.
Efter det gick vi ner igen för att fika innan vi lekte en sista gång innan vi åkte hem.
Vi hittade en båt som gick enda till Lidingö så vi satt 40 min på båten över och barnen gillade det.

Kom hem igen 22.50 och då tog jag det lugnt innan jag gick och lag mig och vaknade nu halv 10. Ler behövlig sömn

Kan summera dagen som TOPPEN och ungarna sköte sig galant Ler

Nee nu dags och dammsuga snabbt och sen fixa mig innan jag tar mig till dialysen!

Bilder från igår kommer!
Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar