måndag 20 september 2010

Norrland o Örnsköldsvik

 

Igår morse så bar det ju äntligen av till Ö-vik.
Min älskade vän Marre kom ifredags kväll eftersom hon skulle bo i lägenheten medan jag var borta då hon lovat att städa hela lgh åt mig.
Imorse vaknade jag vid 05.00 när klockan ringde eftersom jag ville ta det lungt på morgonen och packa det sista o duscha o fixa mig innan jag skulle möta Micha på tåget 7.20.
Marre sov när jag gick.
Tåget gick 8.28 från T-centralen mot Sundsvall så när vi kom till centralen så gick vi o handlade en smörgås och dricka för att ha på tåget.
Vi var uppe i S-vall vid 11.52 och bussen skulle avgå 12.05 men vi behövde inte stressa eftersom buss stationen låg precis bakom tåghuset så vi gick dit o ställde oss.
Efter ett tag kom bussen så vi fick gå på och sätta oss.
Micha o jag satt längst fram  på övervåningen för att Micha inte skulle bli åksjuk.
Det var skiit coolt o åka över höga kusten och se allt, att åka över Höga kusten bron va såå jävla nice…har åkt den förut en gång .
Efter en 2,5 timmes lång resa från Sundsvall till Ö-vik så var vi framme i Ö-vik 14.25 och då tog vi en taxi från buss stationen till hotellet som låg en bit ifrån.
När vi kom dit så checkade vi in och gick upp på rummet för att duscha o fixa till oss eftersom vi hade suttit på tåget hela 6 timmar!
Efter det gick vi 2,5 km ner till centrumet för att möta upp mitt kusinbarn och hennes sambo för att äta middag tillsammans innan matchen.
Vid halv 6 sa vi hej då och gick ner mot arenan som inte var så långt ifrån där vi hade ätit.
När vi kom dit så gick vi runt arenan för att se vart det var vi skulle möta upp Nicke D efter matchen.
Vi gick in i arenan, mötte flera DIF:are så heelt ensamma var vi inte :P
Jag köpte ett match program eftersom Nicke var på framsidan men även idol kort på honom , hihi..man e ju tvungen :P..
Efter det gick vi och hittade våra platser, jätte bra platser…satt precis bakom utvisnings båsen.
Efter matchen så hade dom signering med Nicke D o Per Svartvadet och när Nicke såg mig/oss blev han skit glad o hade värsta leendet på läpparna…
Vi pratade lite men sen sa han att vi skulle gå till baksidan av arenan så skulle han komma ut dit efter han var klar med signeringen och tagit av sig match tröjan.
Vi gick till baksidan o där mötte vi DIF hockey också…
Christian Eklund kom direkt fram och gav mig en kram och pratade lite sen efter ett tag kom Nicke och jag gick rakt in i hans famn och kramade om honom HÅRT…faan va härligt det var att få träffa o krama honom…*snart kommer tårarna”…hehe
Micha fotade honom o mig som vanligt, hahaha!
Det var såå skönt att få träffa honom o se hur han har det där uppe att han mår bra!
Detta var inte sista gången jag åkte upp!
Han hälsade även på dom grabbarna från DIF efter han hade spelat där.
Han bad mig och Micha vänta på honom medan han var o duschade och sen kom han och då sa han att han skulle skjutsa oss till hotellet så det var bara o tacka ja till den erbjudan…
Sen skulle vi försöka hitta till hotellet och det gick väl, hmm så där :P
Jag blev kallad för jävla lallare av honom när jag försökte förklara vägen dit men vi fick iaf en liten sightseen (stavning?) i Ö-vik, hahaha!
Efter ett tag kom vi till hotellet och jag bad honom följa med ut ur bilen och han kramade om oss igen och jag gav honom 2 paket + 1 brev som jag hade fixat till honom, fick en extra kram då *thihi*..
När vi hade sagt hej då så skulle jag o Micha gått in på hotellet och då snubblade jag så Nicke stannade upp med att starta bilen och tittade på mig, haha!
När vi kom upp på hotellet så gick vi upp på rummet innan vi gick ner till receptionen och köpte en varsin dricka o annat och efter det satte vi oss i lobbyn och snackade en stund innan vi gick upp till rummet igen men jag var såå rastlös och skum i kroppen så vi tog oss en promenad runt ner mot stan och hamnade i ngt industri område, där vi hade varit tidigare på kvällen då Nicke körde oss till hotellet :P
Efter ett tag gick vi tillbaka återigen till hotellet för att gå och lägga oss men jag kunde fan inte sova , låg o tittade på fotot på MIG OCH NICKE.. Micha hade redan somnat så låg där i sängen helt själv och funderade men sen efter en stund somnade även jag.
Jag vaknade vid halv 9 när min klocka ringde men Micha hon sov som en stock tills hennes mobil klocka ringde 9.
Vi gjorde oss i ordning och fixade oss innan vi gick ner för att äta frukost..
Jag var inte såå hungrig, kände mig bara så deppig för att vi skulle åka hem 1 timme senare.
Vi beställde taxi till 10.40 som skulle ta oss till buss stationen.
Jag hade för mig att bussen skulle gå 11.20 till Sundsvall men det visade sig att den gick 11.40 men vi var i Sundsvall ändå 13.50 och vårt tåg stod inne och som skulle gå 14.08 .
Vi skulle sitta i 1 klass så vi hade beställt mat också så det fick vi , 3 rätters middag.
Förrätt: Sill, gräslök,gräddfil o potatis
Varmrätt: Köttbullar med potatismos och inlagd gurka
Efterrätt: Choklad mousse (som jag inte fick äta så Micha fick min).
Klockan 17.30 så rullade vi in på Centralstationen här i sthlm och då insåg man att resan var snart över och jag o Micha skulle skiljas åt.

 

Saknar Nicke som faaan, måste du bo där uppe??? :(
Det e inte sista gången jag åker upp dit till honom :)…och vi kommer träffas här nere också

 

 

 

IMG_0876 
              Tåget till S-vall

 

 

IMG_0873

 

 

 

*

                                                    Jag e gangsta på Tåget upp

 

 

 

IMG_0933
Jag och underbara Nicke D <3

 

 

IMG_0895
                    Höga kusten bron

1 kommentar:

  1. Vad roligt:) fina kort...Förstår att du vill tillbaka;) kram kram

    SvaraRadera