tisdag 31 maj 2011

Jävla graft

 

 

Jag börjar bli riktigt irriterad på min graft i armen nu.
Allt såg jätte bra ut efter senaste operationen och dom var så nöjda att jag äntligen kunde köra på 300 i flöde och ha bra värden men något har hänt nu kan jag inte det utan återigen få köra på 260 i flöde eftersom värdena (ven-trycket) sticker upp o ligger även högt på 260 i flöde så nu ska dom skicka återigen mig på ett ultraljud på armen s.k Duplex för att dom ska kunna ha något att visa kirurgerna på deras möte så nu får vi se vad dom säger.
hm, börjar bli less på armen men jag e inte förvånad.

I helgen var det full-rulle typ….i fredags var det antingen träffa O eller åka med Micha till Åkersberga o träffa svänzons som skulle lira där och ge dem idolkort som dom kunde ha på scenen så dansare kan ta.
Det var lite osäkert om O kunde komma men vid 18.30 smsade han att han skulle ut med C och äta o sen ut och några till antagligen men skulle höra av sig om han tröttnade så jag åkte istället med Micha till Åkersberga.
Grabbarna blev väldigt glada för korten och vi käkade där och dansade lite innan vi tog Roslagsbanan hem igen vid 22.25.
Det tog 2 timmar hem så vi var inte hemma förens vid 00.20.
Jag gick o lag mig direkt för jag var så jäkla trött och somnade och vaknade vid halv 9.

På lördagen blev det handla med mor o deras granne sen så kom min farbror på besök, väldigt länge sen man träffade honom så det var trevligt!
Sen åkte jag hem till Ullis vid 19.15 tiden för att sedan möta upp Micha på tåget för att åka till Södertälje till O’learys för lite trubadur underhållning av Andreas Wistrand Ler
TACK för en underbar kväll/natt..vi kom hem vid 02.20 och då gick Micha o jag hem till mig eftersom hon skulle sova här…vi satte oss o snacka o drack lite och vid 03.20 så ser Micha hur det brinner utanför o jag bara “dream on” men hon hade rätt, 14 bilar brann på en parkering bakom tåg stationen så vi gick ut och tittade.

Söndagen var rätt lugn, hände inte ett skit rent utsagt Ler
Igår var det dialys på eftermiddagen och nu har jag fått schema på träningen av apparaten så dom har satt att nästa vecka så ska jag ha körkort på denna apparat och det tror jag också jag kommer för det går riktigt bra för mig, får bara höra lov ord där av personalen.

Annars var det en lugn dag, har ju börjat åka bussen även hem från dialysen nu så jag åker oftast samma buss så är hemma runt 18.45 varje gång men hoppas kunna åka tidigare Ler.
Det går väldigt bra och det e jag glad för att det gör så slipper jag vara orolig att det inte kommer taxi o hålla på o tjafsa Ler.

Oj,detta blev ett långt blogg inlägg, förlåt!
Snart blir det sängen, upp o städa av här imorgon bitti innan dialysen och sen hem o äta innan O kommer hit Ler

Natti natti folks

Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar