tisdag 25 januari 2011

Värsta dialysen ever igår!

 

God dag älskade läsare!

Usch, ja det var inte min dialys igår alltså.
Först så när jag börjar sticka mig kommer jag på att aj fan jag har inte vägt mig :/ så det var bara o ta nålen som satt i och gå och väga sig och sen sätta andra nålen efter det.
Allt såg jätte fint ut i början fram tills det var drygt 1.15 kvar av tiden då stack ven trycket upp i 222 (vilket e jätte högt för ett ventryck som ska ligga på runt 140-150) o blodflödet var på 260 (det man ska köra på är 300) så vi vi sänkte flödet men det  hjälpte inte såå mycket och efter ett tag när vi justerat lite så satte jag mig o höll på med datorn igen o strax efter vänder jag mig om mot apparaten för den pep då var ventrycket upp i 547 o artären som ska ligga mellan  -50 o uppåt låg på 77 o hela skiten stannade så det var bara att att byta hela systemslangarna och ge tillbaka mig blodet för det hade blivit stopp i nålen och ven kammaren som e på apparaten och sen fick jag starta om men lägga på 20 min på resterande tiden från den tid jag var ur dialysen :/..
Får se vad dom kommer göra åt detta för det ska inte vara så här.

Sen fick vi veta att i Mars – April någon gång ska vi få nya apparater …så då ska man lära sig dem..
Fresenius 5008

 

 

F5008
Nya apparaten …..scary Ler med tungan ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar