söndag 30 januari 2011

Söndag!

 

God eftermiddag kära läsare!

Söndag igen då, hmm…vart tar helgerna vägen?
Har haft Evelina här sen i fredags, meningen var att hon skulle åkt hem igår men hon blev kvar o vi GRUND städade hela min lgh igår och eftersom vi inte var klara så gick vi ner o handlade sen hem o städade sen hem till mor o far för att äta o sen hem igen o fortsatte så nu e det riktigt fräscht hemma, vilket e skönt att ha fått hjälp med, nu ska bara gardinerna ner o tvättas och fönstren tvättas Ler.
Men nu har hon tyvärr åkt hem Ledsen , lite trist för det kommer kännas tomt hemma utan att ha någon där.

Imorgon är det måndag igen och dialys dags, jag hoppas dom fått tid för Flebografin som jag ska göra efter dialysen så jag har det gjort när jag ändå e där o har nål i armen redan.
Sen får vi se vad den röntgen visar så dom vet på ett ungefär felet i armen o kan åtgärda detta!
Jag vill såå gärna leva ett normalt liv med en ny njure och kunna åka iväg utan o planera i minsta detalj med dialysen..

Aja, nog pratat om det, vill försöka leva ett så normalt liv som möjligt utan att behöva tänka o så på att jag e sjuk Ler
Det jag glad för att jag har mina vänner till som gör att jag får annat o tänka på!

 

Sen en annan sak, vi satt vid frukosten och pratade om mobbning i morse och då kom jag ihåg hur mobbad jag blev hela skol tiden *ledsen i ögat*…jag mådde jätte dåligt rent utsagt och gick hem från skolan typ varje dag för att jag mådde så dåligt av allt.
En dag 1996 kommer jag ihåg att 2 f.d klasskompisar kommer o knackar på dörren till det klassrummet där jag gick då (eftersom jag gått om) och berättade att det satt en lapp på dörren till mig så jag gick ut och där satt det en lapp där det stod högst upp “pysis” och sen var det en handikapps skylt under (en sån som man ser på handikapps parkeringar” och så stod det under den “Mikaela Persson i framtiden” och en pil upp..
Det blev ett blev ett jäkla liv om det där och på kvällen fick dom tag i vem som hade gjort det så dagen efter på Lucia fick han med en lärare komma hem till oss o be om ursäkt och när vi berättade att vi hade tänk polisanmäla detta så säger killen “ Min pappa är polis”…smart drag grabben!

fy faaan för mobbning!
Visst har väl jag också varit lite små retlig men vilket barn är inte det??
Men inte på samma sätt som jag fått stå ut med mobbning!


Puss o Kram
Ciao Ler

1 kommentar:

  1. haha är det så du utnyttjar din systerdotter ;)

    Nej, usch mobbning är inte kul någonstans

    SvaraRadera