torsdag 21 oktober 2010

Fundering

 

Satt förut o funderade lite o kom in på operationer, varför vet jag inte.
Men då kom jag på att detta är första året sen 2004 jag inte opererats något.

 

2004: Magen, ett stygn som satt i magen efter en 6år gammal operation och hade gjort hål i ena ärret.
2005: Först akut operera in CDK för bloddialys och sen byggde upp fisteln
2006: Tog bort CDK:n som var oanvänd då jag inte behövde börja dialys som dom trodde
Sen i April operera fisteln o fick en graft istället
Sen i december revidera graftet efter att ha gått i dialys i 3 månader.
2007: 2 operationer då graften stannade i augusti och den stannade igen efter första.
2008: I april opererade graften för att det blev förträngningar i den sen i slutet av maj opererade jag om armen igen.
Sen i Juni tog dom bort njuren.
2009 i Mars opererades graften igen då den krånglade
Sen på juldagen då den stannade på julafton men fick operera om den på annandag jul då den stannade igen efter första operationen…

 

Nu  hoppas jag inte det e ngt mer förrens jag får njuren…även om det e skönt o få sövas :P

 

Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar