torsdag 22 april 2010

Sport vecka!

 

I måndags ringde klockan 5, dock hade jag inte sovit något så låg en stund o tittade på Tvn innan jag masade mig upp för att fixa till mig innan jag skulle åka till sjukan vid halv 7.
Hade bytit till förmiddags pass pga att jag skulle på DIF-HV71 i FINAL 3 på Globen.
Träffade 2 kompis innan och tog ett par öl och träffade även Wille som interjuvar både i fotbollen och hockeyn så han skulle hälsa ner till grabbarna men han berätta även att Daja skulle på matchen.

Matchen gick efter 1-1 i sista perioden till förlängning där HV vann med 2-1 ..o även 2-1 i matcher.
Det var med tunga steg man tågade hemåt den natten, väl hemma 00.15 kunde jag inte sova så satt uppe ett tag o snackade om matchen med en av spelarna också! :)….

Igår var det återigen match men denna gång på Stadion o se DIF-ÅFF..
Hade bestämt med Daniel att komma upp till honom då han skulle ha min tröja med sig som jag skulle få av honom…hans gamla match tröja från förra säsongen (2009)….TACK..
Satt på min plats dom 5-10 första minuterarna innan jag träffade Amanda och gick till Daja…träffade först Mattias som jag inte träffat sen i somras typ som sa att daja satt där nere o jag bara skratta o sa att det va honom jag skulle till :P
Gick sen ner till daja  och vi kramade om varandra o så fick jag tröjan av honom, vi tittade på matchen jag o min kompis därifrån och i pausen gick Amanda o jobbade medan jag var kvar där o snacka med daja o skoja :)
Efter matchen som vi vann med 2-1 efter att ÅFF gjorde alla målen (2 självmål) ..så gick vi ner till spelar gången för att hälsa på spelarna och då kom Kasper så ropade på honom men hade inget hopp om att han skulle känna igen mig men det gjorde han så fick en kram av honom och sen stod o pratade en stund innan vi gick för att åka hem.

                         match o träff med daja 010

Idag var det dialys som vanligt…gick väldigt bra , kör ju 3,5 timme nu för tiden bara eftersom jag ändå får bra dialys..
Efter dialysen åkte jag hem till mina föräldrar för att äta o se på Hockey…4:e finalen HV71-DIF nere i Jönköping..
Matchen gick till förlängning och när det återstod 6 sektunder kvar så satte Markus Krüger 3-2 och det är nu reducerat till 2-2 i matcher ..wohoo…på Lördag kan vi ta guld, hemma på hovet!

 

                              match o träff med daja 009

                                     Jag o Daniel på Stadion 10-04-20

 

 

 

DIF FINAL 3 011  Lite suddigt men det är Nicke D från i Måndags

 

 

match o träff med daja 001   stadion  DIF-ÅFF

 

 

Puss o Kram
Micka

2 kommentarer:

  1. Åh sådan tröja hade josefine med:) numera har hennes kusin fått den, men vi köpte den i djurgårdens butik en av ggn vi låg inne på uddinge. Hon var såååå lycklig över den..Fina bilder du har och skönt med ngn halvtimme kortare dialys, sköt om dig Kram kram

    SvaraRadera
  2. Naajs :)
    Jag hare massa från hcockeyn som jag köpt med namn o nummer (supporter tröja som jag köpt o bett dem trycka namn o nummmer) men sen har jag en av spelarna tröja ifrån förra säsongen (2008/2009) som jag köpte på auktion..
    Men denna e speciell då han o jag känt varandra i 6år (sen 04) då han kom till DIF ett år tidigare.
    Han är en av dom som går på sjukan oxå vilket e roligt...Han va tyvärr inte med när Josefine va med på mötesplatsen!
    Hoppas allt e bra med er annars!
    Ja,det e skönt med bara 3,5 timme...det känns såå jäkla mkt mindre än om man säger 4a timmar fast det bara skiljer en ½ timme :)..
    kramar

    SvaraRadera