onsdag 26 augusti 2009

Back in sweden!

Now we're back in Sweden (since 2 days)..

Friday:
Vi kom till London vid 20.20 (Lokal tid) och då fick vi åka buss från planet in till terminalen på Heathrow!
Efter vi fått vårat bagage tog vi Heathrow Express till Peddington för att byta sedan till tunnelbanan mot Earl's Court.
Vi kom till hotellet vid 22-tiden och checkade in och när vi fick våran rums nyckel fick vi gå till rummet som låg i "källaren" hahah...
Utsikten var ett typ av förråd lr vad man ska kalla det med en stege o färgburk!
På kvällen där så "installerade" vi oss i rummet o höll på o larva oss och spelade in videon på mobilen hahahah ...I like sara saying "AND ACTION" hahaha..vi hade det skit kul!

På lördagen gick vi upp vid halv 7 för att fixa till oss och äta frukost på hotellet innan vi vid 8 tiden begav oss ut och mot Madame Tussauds och där inne gick vi i ca 2 timmar innan vi tog oss ner mot Oxford Street för att shoppa lite och kolla runt!
Köpte ER säsong 10 och 11 sen boken "PS: I Love You på engelska!
Vi fikade på Starbucks och käkade varsin tonfisk sandwich och drack vanillia Latte :)
Vid halv 7 styrde vi våra steg mot Prince of wales theatre och hämta ut biljetterna till musikalen Mamma Mia!
Musikalen började vi Halv 8 och redan från start ryktes man med i showen och den var såå jäkla bra rent utsagt och jag rekommenderar den starkt att se!
Publiken va roligare och coolare.

Musikalen var slut vid 22.30 och då tog vi tåget mot hotellet och när vi kom till Earl's Court så köpte vi varsin smörgås och läsk innan vi styrde fötterna tillbaka till hotellet för att äta och ta det lungt efter en heldags gående.

På söndagen gick vi upp vid halv 8 för att fixa till oss och äta frukost för att sedan dra oss vidare mot Big Ben och London Eye.
När vi klev av tunnelbanan kom vi direkt upp vid Big Ben och dom sevärdigheterna.

Det blev en heldags vandring denna dag också med utsikt från London Eye, vi var på Film Museumet och sen gick vi vidare efter allt detta till Buckingham palace!

Efter det gick vi vidare och till sist hittade det vi letade efter nämligen Hardrock Cafe, vi bestämde oss för att vi skulle käka där så vi gick in och beställde en varsin California Club Sandwich och alkoholfri drink och det var riktigt stora glas vi fick och dom glasen fick vi också som vi efter maten hämtade i deras shop då vi även köpte tröjor dära!

Vi tog oss en promenad upp mot Oxford Street för att handla det sista vi ville ha innan vi åkte tillbaka till hotellet för att vila och ta det lungt eftersom vi skulle iväg vid 3 tiden på natten till Heathrow!
Han i receptionen som vi pratade med om busstider tyckte vi skulle ta en taxi dit eftersom då visste vi att vi kom fram så han beställde en taxi åt oss till kvart i 4:a och det tog ca 30-35 min till Heathrow och vi var tvugna att vänta tills 5 då det öppnade!

Eftersom folk hade checkat-in redan dagen innan så fick vi inga platser bredvid varandra på planet men vi bestämde att ha det så istället för att krångla med platserna med flygvärdinnorna men vi satt ändå inte långt ifrån varandra utan bara rakt över gången.

Resan hem gick jätte bra och vi var på Arlanda redan 10.45, 20 min tidigare än sagt!
Det var rätt skönt.

Efter det drog vi direkt till dialysen som blev galna när dom såg kassarna jag hade med mig från TaxFree!

Tackkkkkkkkkk sara för en UNDERBART TREVLIG HELG och hoppas vi kan göra om det ngn gång!

Bilder kommer i ett nytt inlägg